Water.
De bron van alle leven.
Mits het een beetje gezond water is, en er geen loden leidingen liggen in huis.
En mits de waterput niet helemaal vol ligt met troep.
Hmmmm, ik voel een ‘probleem’ aankomen, of meer een uitdaging natuurlijk !
De waterput bij ons huis is al in geen jaren meer gebruikt, dus geen idee of we daar wat aan hebben. Het enige dat we weten, is dat ie diep is, en dat er een gammel, half verrot deurtje aan de zijkant zit, zodat je er makkelijker in kan vallen als je ff niet oplet. Fijn…
Loden leidingen komen we hopelijk niet tegen, maar je weet maar nooit. Toch nog maar eens even het technisch rapport erop na slaan. Dat komt in een volgende post.
Op internet hebben we de site gevonden van ‘ons waterschap’. Gelukkig hebben we van de vorige bewoonster de laatste waterrekening gekregen, zodat we een beetje weten waar we moeten beginnen met zoeken: Google dus. Niet dat dat op die rekening stond natuurlijk, maar in elk geval zijn we op een adres uitgekomen. Mooie site, strak, in elk geval iets beter dan die van de EDF, denken we. Totdat we doorklikken. Blijkbaar is de site nog in aanbouw, want hoe we ook klikken, nergens is normale content te vinden… Maar met een paar welgemikte muisklikken komen we dan uiteindelijk toch op een formulier terecht, waarop we onze gegevens achterlaten en de vraag over het opnieuw aansluiten voorleggen aan…. tja, aan wie? Geen idee, we zien het wel wat er terug gemaild wordt.
En slechts 1 dag later: antwoord! Zowel de EDF als het waterschap zijn dus best wel snel in het antwoorden. Das gunstig. Volgens mij zelfs sneller dan veel NUTS-bedrijven (heet dat nog zo?) in Nederland! Ha! Ik voel weer een nieuwe ‘De Pers’-reden aankomen! Check! Das 8!
Ons wordt gevraagd een week voordat we aankomen even te bellen naar een telefoonnummer, om een ontmoeting te hebben met een afgevaardigde. Kan het makkelijker? Euh, ja, voor niet-Frans sprekende Nederlanders misschien wel, maar ik heb dan weer geluk dat mijn vrouw dat wél spreekt
Nu ikzelf nog….